Conform de wetgeving bescherming van persoonsgegevens bieden wij jou ons Privacy & Cookie beleid aan. Dit beleid geldt voor alle services die wij als bedrijf verlenen.

OK

Technische optimalisatie website

Website optimalisatie voor Google, techniek, W3C validatie en microdata

Voor website optimalisatie voor google en andere zoekmachine optimalisatie doeleinden, is het van groot belang om de richtlijnen van de zoekmachines te handhaven. Daarnaast willen de zoekmachines graag goed verder geholpen worden in transparantie, van de inhoud van websites, die door hen gescand worden. Een website moet een goede technische basis hebben.

Door de zoekmachines wordt tegenwoordig gelet op de snelheid, Google pagespeed, en gebruik van code voor mobiele platforms en tablets. Een goede start begint dus bij een juist en goed geoptimaliseerd platform, dat de juiste gegevens bevat voor de zoekmachines.

Technische optimalisatie van websites en webshops

Wanneer een website of webshop door technische optimalisatie verbeterd is, zal de website of webhop beter presteren binnen de indexatie en ranking van de zoekmachine resultaten. Voor de Google pagespeed optimalisatie om de HTML code, CSS code en de javascript dusdanig te verkleinen, op te schonen en aan te passen voor goed gebruik van het internet. Hierdoor zal uw inhoud beter gaan presteren.

W3C validatie en optimalisatie van een website of webshop

Technische optimalisatie van een website of webshop kent heel veel punten waar aan gewerkt kan worden. W3C validatie wil zeggen dat alle HTML en CSS code die gebruikt wordt, voldoet aan de standaard internet talen. W3C validatie is er een klein onderdeel van. Wanneer je alle onderdelen bij elkaar optelt, is het noodzakelijk dat elk onderdeel op de beste wijze uitgevoerd wordt. Alles op de best mogelijke manier uitvoeren is van groot belang in het optimalisatie traject.

Technische optimalisatie, welke rol heeft het plaatsen van micro data?

In de afgelopen jaren is er op het gebied van zoekmachine optimalisatie veel veranderd. In voorgaande jaren gaf Google geen enkel stukje informatie vrij over hoe zij met hun bots informatie op het internet verzamelden. Veel bedrijven hebben lang geprobeerd om Google via slimme trucs te misleiden. Inmiddels vraagt Google zelf steeds meer om transparantie van websites en webshops. Na de implementatie van het systeem dat microdata herkend en opslaat, is er in de technische optimalisatie veel veranderd. In websites kan nu heel goed aangegeven worden in welke categorie bepaalde inhoud thuis hoort en wat die gegevens dan vertegenwoordigen. Elke categorie kent weer een subverdeling. Een aantal voorbeelden van categorieën ziet u hieronder.

  • Bedrijven of organisaties
  • Personen
  • Producten van webshops of websites
  • Muziek
  • Evenementen
  • Recensies
  • Recepten

Is de categorie eenmaal vastgesteld, dan kan verder aangegeven worden wat de inhoud van de categorie is. Bijvoorbeeld: Titel, inhoud, prijs, afbeelding enz.

Nieuwsgierig of uw website of webshop ook microdata kan bevatten? Vraag in het formulier hiernaast om een gratis scan!