Conform de wetgeving bescherming van persoonsgegevens bieden wij jou ons Privacy & Cookie beleid aan. Dit beleid geldt voor alle services die wij als bedrijf verlenen.

OK

Linkbuilding Optimalisatie

Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van optimalisatie van uw website

Om goed gevonden te worden en veel bezoekers naar uw website te leiden is linkbuilding een belangrijk onderdeel van het optimalisatie proces. De gedachte om zoveel mogelijk links naar uw website te laten verwijzen en zo hoger in de zoekmachines te komen klopt. De afgelopen jaren is er echter wel veel veranderd in het proces van linkbuilding.

Kwalitatieve of kwantitatieve linkbuilding?

Waar enkele jaren geleden in de zoekmachines nog goed gescoord werd, wanneer er heel veel links naar een website gingen, is linkbuilding nu veel meer een organisch proces geworden. Het is al lang niet meer zo, dat met zo veel mogelijk links, een website heel goed gaat scoren in de organische zoekresultaten van de zoekmachines. De zoekmachines zijn hun algoritmes veel meer gaan baseren op kwaliteit van inhoud, kwaliteit in techniek, kwaliteit in snelheid en dus ook kwaliteit van links naar uw website. Om van A naar B te komen is het dus van belang om een goede brug te bouwen. Het lastige aan kwalitatief goede links is dat het veel tijd kost om deze links te verkrijgen. Verder is het nodig om kwalitatief goede contacten met andere websites aan te gaan. Als laatste is het nodig om de links met een goede kwalitatieve basis te plaatsen.

Waar moet je met linkbuilding rekening mee houden?

Er zijn heel veel elementen waarmee u met linkbuilding rekening moet houden. Wanneer al deze elementen op een juiste wijze uitgevoerd worden kan een website zeer goed geïndexeerd worden. Wanneer deze elementen niet op een juiste manier worden gecombineerd of uitgevoerd worden, kan linkbuilding meer stuk maken dan dat er beter gescoord gaat worden.

Elementen van linkbuilding:

  • Leeftijd van een website
  • Leeftijd van een domeinnaam
  • Op welke pagina wordt de link geplaatst
  • Wat is de anchor tekst van de link
  • Is de anchor tekst uniek
  • Wat is de autoriteit van de website
  • Hoeveel links worden er per maand toegevoegd
  • Naar welke pagina gaat de link
  • Is er relevantie tussen de link en de pagina
  • Is er sprake van crosslinking

Heeft u geen tijd voor linkbuilding of laat u linkbuilding liever aan een expert over, bel ons dan, wij helpen u verder!