Conform de wetgeving bescherming van persoonsgegevens bieden wij jou ons Privacy & Cookie beleid aan. Dit beleid geldt voor alle services die wij als bedrijf verlenen.

OK

Conversie optimalisatie

/Wat is conversie optimalisatie. Laat ik eerst uitleggen wat conversie is. Conversie is de verhouding tussen het aantal bezoeken dat een webwinkel, website of applicatie heeft en het aantal acties dat uit deze bezoeken voort komt. Google heeft het overigens niet over het bezoekersaantal maar over het aantal sessies. Hier komt ik later nog op terug. Er zijn diverse middelen om conversie te maken. Belangrijk is dat de sessies van bezoekers worden omgezet naar conversies. Er zijn diverse kanalen om conversie te maken. Conversie optimalisatie van websites of webwinkels is het online marketing middel om meer omzet te maken!

Middelen om conversies op je website of webwinkel te maken

Er zijn veel middelen om conversie op uw website of webshop te maken. Neem bijvoorbeeld de onderstaande middelen.

  • Contactformulier
  • Winkelwagen om een product aan te schaffen
  • Inschrijfformulier voor een nieuwsbrief
  • Aanvraagformulier voor een offerte
  • Aanvraagformulier voor een situatie scan
  • Beschikbaarheid zoeker van een reserveringssysteem
  • Informatie aanvragen over een product of dienst

Sessies omzetten naar een conversie door middel van Conversie optimalisatie

In de eerste alinea van dit artikel gaf ik al aan dat ik terug zou komen op het fenomeen van sessies in plaats van bezoekers.

Google heeft een aantal jaar geleden het aantal bezoekers en het aantal sessie gesplitst. Daarnaast is in Google Analytics het aantal sessies leidend geworden. Dit is uiteraard niet zomaar gedaan maar hier was een goede reden voor. Voordat een bezoeker iets koopt, bestelt of een aanvraag of boeking doet, bekijkt deze bezoeker vaak meerdere opties of meerdere aanbieders. Dus ook concurrenten van u. Als marketeers willen wij dus weten hoe snel een bezoeker overgaat tot een aankoop of aanvraag. Dit zegt namelijk iets over de betrouwbaarheid en gedegenheid van de website of webshop.

Conversie maken via verschillende kanalen

Uiteraard kijken wij hoeveel nieuwe bezoekers er aangetrokken worden via diverse kanalen. Het ene kanaal kun je nu eenmaal warmer maken dan het andere kanaal. Hieronder een verzameling van diverse kanalen die vaak gebruikt worden voor conversie optimalisatie.

Conversie optimalisatie van websites, webwinkels, reserveringsystemen en applicaties

De stap om tot conversies op je website of webwinkel te komen is om je website of webwinkel te optimaliseren voor bezoekers. Wij kijken hierbij naar een aantal zeer belangrijke factoren. Zoals bijvoorbeeld:

  • Merkopbouw – komt een klant terug voor een nieuwe aankoop?
  • Autoriteit – ben je specialist op het internet?
  • Vertrouwen – heb je kennis van het product of dienst?
  • Zekerheid – welke zekerheid bied je voor verzending en garantie?
  • Klantvriendelijkheid – hoe is je bereikbaarheid?
  • Gebruiksvriendelijkheid – zijn er geen obstakels in de afhandeling?
  • Uitstraling – past de omgeving bij de doelgroep?

Wilt u een keer met ons verder praten om te kijken of wij bij elkaar passen? Bel ons dan op het onderstaande telefoonnummer of vul het contactformulier in!